معرفی بهترین رنگ برای فلزات + مشخصات انواع رنگ فلز |مجله آسن

نغمه

1403-06-14 11:19:50

category image: معرفی بهترین رنگ برای فلزات + مشخصات انواع رنگ فلز |مجله آسن

اغلب افراد تصور می‌کنند رنگ‌ها فقط عاملی موثر بر زیبایی فلزات هستند؛ درحالی که اینطور نیست و رنگ‌ها می‌توانند بر جوانب مختلف فلزات از جمله ظاهر، طول عمر و میزان مقاومت‌شان نیز تاثیر مستقیم بگذارند. این موضوع باعث شده افراد برای انتخاب رنگ فلزات با سردرگمی زیادی روبرو باشند، به خصوص که تنوع این محصولات زیاد است و هریک نیز مزیتی خاص دارند. به همین خاطر در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین رنگ برای فلزات پرداختیم تا شما خوانندگان عزیز با تنوع رنگ‌های موجود در بازار آشنا شوید و آن‌ها را در پروژه‌های خود به کار ببرید.

بهترین رنگ برای فلزات کدامند؟

با توجه به نوع فلزات مورد استفاده در پروژه های مختلف از رنگهای سازگار با همان نوع فلز استفاده می شود. مناسب‌ترین رنگ‌ها برای فلزات عبارت‌اند از:

رنگ اپوکسی

اپوکسی یکی از بهترین رنگ‌های فلزات است که برپایه رزین آمید تولید می‌شود. این نوع رنگ ویژگی‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و اکسیداسیون اشاره کرد. ویژگی‌های مختلف رنگ اپوکسی باعث شده آن را به عنوان یک کفپوش مخصوص برای فلزات نیز معرفی کنند. در مجموع رنگ اپوکسی به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی، مکانیکی، اسیدها، بازها و غیره از بهترین رنگ‌ها برای فلزات گوناگون محسوب می‌شوند. البته این رنگ برای رنگ‌آمیزی لایه‌ داخلی فلزات مناسب نیست؛ زیرا در کنار تمامی مزایایش، خصوصیات سمی مختلفی هم دارد که به لایه‌های داخلی فلز آسیب می‌رساند.

رنگ رزینی الکید

از دیگر رنگ‌های رزینی مناسب برای فلزات می‌توان به رنگ رزینی الکید اشاره کرد. این نوع رنگ قیمت مناسبی دارد و در برابر شرایط محیطی مختلف نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد؛ به همین خاطر گزینه‌ای عالی برای رنگ‌آمیزی انواع سطوح فلزی و ورق‌های گالوانیزه ساختمان‌ها است. در نظر داشته باشید رنگ الکید قابلیت اشتعال بالایی هم دارد و استفاده از آن در محیط‌های گرم یا برای وسایل گرمایشی ممکن نیست.

رنگ پلی‌یورتان

فلزاتی که در زیر نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، شرایطی متفاوت از سطوح دیگر دارند؛ از این رو بهترین رنگ‌ برای آن‌ها پلی‌یورتان است. این رنگ در برابر عوامل شیمیایی، مکانیکی، حلال‌ها، بازها، اسیدها و غیره بسیار مستحکم‌ است و در مقابل نور مستقیم خورشید نیز دچار تغییر نمی‌شود. مجموع این ویژگی‌ها هم باعث شده گزینه‌ای مناسب برای سطوح فلزی باشد. با وجود همه این مزایا، قابلیت اشتعال رنگ‌های پلی‌یورتان کاربردشان را کمی محدود می‌کند.

رنگ روغنی

از لیست بهترین رنگ‌ها برای فلزات، رنگ‌های روغنی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در فضای داخلی منازل هستند. این نوع رنگ‌ها که از روغن طبیعی تولید می‌شوند؛ واکنش سریعی در برابر نور خورشید و سایر شرایط محیطی دارند؛ به همین خاطر تنها برای رنگ‌آمیزی وسایل و دکوراسیون فلزی منازل به کار می‌روند. قیمت رنگ‌های روغنی متناسب با برند، نوع، حجم و کیفیتشان مشخص می‌شود.

رنگ اکریلیک

محبوب‌ترین رنگ برای فلزات و از جمله میلگرد رنگ الکریلیک است. رنگ‌های اکریلیک علاوه‌بر سطوح فلزی برای رنگ‌آمیزی سطوح گچی، سیمانی، چوبی و حتی نمای ساختمان‌ها هم به کار می‌روند. البته تنوع این نوع رنگ بالاست و هریک از مدل‌های آن‌ در سطح خاصی چون فلزی، بتنی و غیره به کار می‌رود؛ از این رو قبل از خرید این نوع رنگ باید ابتدا سطح آن را مشخص کنید.  

از جمله مزایای این نوع رنگ‌ها می‌توان به مواردی چون مقاومت بالایشان در برابر دمای بالا، بی بویی، غیرقابل احتراق بودن، سرعت خشک شدن عالی و غیره اشاره کرد.

 

 

برای استعلام روزانه قیمت میلگرد درب کارخانه، می‌توانید به کانال تلگرام آسن مراجعه کنید.

رنگ چکشی

در حال حاضر برای رنگ‌آمیزی سطوح فلزی مخصوص که نیازمند بافتی متفاوت هستند از رنگ چکشی استفاده می‌کنند. این نوع رنگ از ترکیباتی گوناگونی چون آلکیدی، اپوکسی، اکریلیک، آلومینیوم و شیشه پودر شده تشکیل شده و با کیفیت‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شود.

رنگ‌های مناسب فلزات دارای چه مشخصاتی هستند؟

رنگ‌های موجود در بازار برای سطوح گوناگون تولید شده‌اند؛ به همین خاطر امکان استفاده از همه آن‌ها روی سطوح‌های فلزی وجود ندارد. حال می‌خواهیم بدانیم رنگ مخصوص فلزات باید از چه مشخصاتی برخوردار باشند:

مقاومت مکانیکی بالا

اولین ویژگی که این نوع رنگ‌ها باید از آن برخوردار باشند، مقاومت مکانیکی مناسب است. مقاومت مکانیکی ارتباط مستقیمی با طول عمر رنگ‌آمیزی فلزات دارد و هرچه مقدار آن بیشتر باشد فلزات نیز در برابر عوامل محیطی دچار تغییرات ظاهری کمتری خواهند شد.

قدرت چسبندگی مناسب

از دیگر ویژگی‌های مهم رنگ‌های مخصوص فلزات می‌توان به قدرت چسبندگی بالایشان  اشاره کرد. این ویژگی به رنگ‌ها کمک می‌کند به خوبی روی سطح فلز پخش شوند و براثر عوامل آسیب‌زای معمولی از فلز جدا نشوند.

استحکام و ثبات رنگ

ثبات رنگ نیز همانطور که از نامش پیداست به معنی عدم تغییر رنگ فلزات است. این مشخصه مهم در همه رنگ‌های مخصوص فلزات وجود دارد و به آن‌ها کمک کند در اثر گرما، سرما، رطوبت و غیره تغییری نکنند.

مقاومت در برابر خوردگی

ساختار فلزات به گونه‌ای است که در برابر رطوبت و هوای آزاد مقاومت کمی دارند و بعد از مدتی به اصطلاح دچار زنگ‌ردگی می‌شوند. از این رو لازم است سطح آن‌ها را با رنگ‌های مقاوم به خوردگی بپوشانید تا از اکسید شدنشان جلوگیری کنید. با این اوصاف ویژگی مهم دیگری که در همه رنگ‌های مخصوص فلزات وجود دارد، مقاومت به خوردگی است.

از دیگر ویژگی‌های مهم رنگ‌های مخصوص فلزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          راحتی در اجرا و نگهداری
  •          تحمل دمای بالا
  •          دوام در برابر ساییدگی
  •          مقاومت در برابر اشعه UV
  •          سازگاری با محیط زیست

مزیت رنگ کردن فلزات

رنگ‌آمیزی فلزات مزایای زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •          کاهش انعکاس نور
  •          افزایش طول عمر فلز
  •          ایجاد ظاهر زیباتر برای فلزات
  •          بهبود مقاومت الکتریکی
  •          افزایش مقاومت در برابر خوردگی
  •          محافظت در برابر مواد شیمیایی، تابش آفتاب و اشعه های UV
  •          مقاومت در برابر خش خوردگی

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بهترین رنگ برای فلزات پرداختیم. در انتها لازم است دوباره تاکید کنیم همه رنگ‌های مخصوص فلزات، کاربرد و مشخصاتی خاص دارند و متناسب با ویژگی‌هایشان در پروژه‌هایی معین به کار می‌روند، در نتیجه پیش از هر اقدامی برای خرید باید به خوبی درباره رنگ‌ها و شرایط انتخاب آن‌ها تحقیق کنید.

 شرکت بازرگانی آسن یکی از معتبرترین مجموعه‌های تامین کننده میلگرد در ایران است که محصولات خود را به سه صورت نقدی، تهاتری و اعتباری به فروش می‌رساند. این مجموعه پیش از خرید قطعی، جلسه مشاوره رایگانی را برای مشتریان خود برگذار می‌کند تا همه افراد از انتخاب و خرید خود راضی باشند. برای اطلاع از قیمت‌ میلگردهای این مجموعه می‌توانید به کانال تلگرام آن‌ها مراجعه کنید یا با شماره تلفن88885720-021 تماس بگیرید. همچنین کانال لحظه‌ای قیمت میلگرد شرکت آسن، شما را از آخرین تغییرات و نوسانات قیمتی این محصول فولادی مطلع می‌کند.

 

 

سوالات متداول 

 

1-      بهترین رنگ برای فلزات کدامند؟

در حال حاضر رنگ‌های رزینی الکید، اپوکسی، چکشی، اکریلیک و پلی یورتان بهترین رنگ‌ه فلزات محسوب می‌شوند.

2-      از میان رنگ‌های مخصوص فلزات کاربردی‌ترین آن‌ها کدام است؟

رنگ اکریلیک به دلیل قابلیت احتراق پایین، بدون بو بودن، مقاومت بالا و سرعت خشک شدن سریع متداول‌ترین و کاربردی‌ترین رنگ مخصوص فلزات است.

3-      سه مزیت مهم رنگ‌آمیزی فلزات چیست؟

ایجاد ظاهر زیبا و شکیل، افزایش طول عمر و مقاومت الکتریکی سه مزیت مهمی است که فلزت را به دلیل وجود آن‌ها رنگ‌ می‌کنند.

4-      رنگ مناسب فلزات باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشند؟

بهترین رنگ برای فلزات از ویژگی‌های مهمی چون قدرت چسبندگی و مکانیکی بالا، استحکام رنگی و مقاوم در برابر خوردگی برخوردار است.

آخرین خبرها

تیرچه پاشنه بتنی چیست و چه کاربردی در ساختمان دارد؟

1403-06-26 11:00:53

نقش آرماتور در ساختمان چیست؟ آشنایی با انواع آرماتوربندی در ساختمان

1403-06-24 11:00:31

بهترین روش‌های تضمینی مقاوم سازی ساختمان در برابر آتش سوزی

1403-06-21 11:04:14

سازه فلزی و کاهش هزینه ساخت ‌و ساز | مجله آسن

1403-06-17 11:01:02

معرفی بهترین رنگ برای فلزات + مشخصات انواع رنگ فلز |مجله آسن

1403-06-14 11:01:39

افزایش قیمت دلار و دردسرهای افزایش قیمت میلگرد و مصالح

1403-06-13 11:01:55

نحوه اجرای ستون بتنی در ساختمان چگونه است؟ | مجله آسن

1403-06-10 00:00:13

اسکلت فلزی بهتر است یا بتنی؟ | مجله آسن

1403-06-07 11:01:27

مشخصات فنی میلگرد از لحاظ مکانیکی و شیمیایی کدامند؟

1403-06-05 23:01:17

6 روش تضمینی تشخیص میلگرد اصل از تقلبی

1403-06-03 11:00:58

سازه نگهبان مهار متقابل یا استرات چیست؟

1403-05-31 11:02:31

حواله میلگرد چیست و خرید حواله میلگرد چگونه است؟

1403-05-29 11:00:36

میلگرد رابیتس کاری چیست و چه تفاوتی با میلگرد معمولی دارد؟

1403-05-24 11:00:13

اسپیسر میلگرد چیست و چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

1403-05-21 11:00:24

ارزیابی عمر مفید ساختمان بتنی | عوامل موثر در عمر ساختمان

1403-05-20 23:00:54